8/20/2013

Renkli Bilyeler

Aslında başlığı misket yapacaktım ancak biraz kısa olur diye renkli bilyeler olarak değiştirdim :)

90'lı yıllarda tasodan sonra en popüler olan şey miskettir sanırım.Daha doğrusu benim yaşadığım çevrede öyleydi diyeyim :) Çocuk olduğum zamanlarda bakkala gidilir, bakkal amcadan bir avuç misket alınır sonrada oynamaya başlanırdı. Misketi oynarken dizler yere sürte sürte pantolonlar eskirdi, kirlenirdi ve eve gelince anneden bir ton aza işitilirdi "bu halin ne böyle" diye. Bu işi ticarete dökerdik küçükken güzel bir misket varsa elimizde başkalarına en az 2-3 misket karşılığında verirdik. Eğer canımız meybuz yada tipitip sakız çekti ise parayla bile satardık. Misket oynamak için belirlenen yerler olurdu genelde, herkes o civarda oynardı ve herkes "şöyle iyi oynuyorum, böyle süper oynuyorum" diye övünürdü. Tabii genelde en az 1-2 kişi 10 tane misket ile gelip eli boş dönerdi. Gidip bakkal amcadan tekrar misket alır hırs yapıp bu sefer yeneceğini düşünürdü ama yine ütülürdü.

Bir çok çeşidi vardı misket oyununun.
Bir üçgen çizerdik, sonra o üçgenin çizgileri üzerine misketleri doldururduk.Ona birkaç adım uzak bir yere düz çizgi çeker o üçgenin hizasından düz çizgiye en yakın yere misketi atmaya çalışırdık.En yakınına atan kişi başlardı oyuna..Herkesin en güzel misketi eldeşliği olurdu.Sonra o çizgiden üçgenin çevresindeki misketleri vurup çizgiden çıkarmaya çalışırdık ve çıkardıklarımız bizim olurdu..
Biri birine birkaç adım uzakta 2 tane düz çizgi çizer yine aynı şeyleri yapardık bu seferde o düz çizgi dışına çıkardıklarımız bizim olurdu.
Bir de kuyu kazıp birkaç adım öteye çizgi çizerdik.Yine o çizgiye yakın olan başlardı.Kuyunun içine atmaya çalışırdık.İlk başta atarsan puan kazanırdın.Tam olarak puanlama sistemini hatırlayamadım ama ilk atışta içeri sokan sanırım 2 puanla başlardı :) kuyuya sokan puan kazanırdı, rakibin misketini vuran puan kazanırdı.Ve kuyuya misket soktuğunda rakibin misketi kuyuya senin karışın kadar yakında o misketi de kuyuya atıp vurarak puan kazanırdın.Tabii bunda genelde tek misketlik iddaya girilmezdi herkes en az 4-5 misketini koyardı ortaya ki oyun daha da heyecanlansın :)
Hatırladığım yöntemler bunlar eğer aklıma başka yöntem gelirse güncellerim yazımı :)

Şimdi merak ediyorum acaba misketler olmasaydı biz küçükken bu kadar eğlenebilir miydik ? Ya da şimdiki nesiller misketler ile oynayabilseydi bizim kadar mutlu olabilirler miydi ?

0 yorum:

Yorum Gönder